یزدفردا :نماینده مردم اردکان در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تعیین تکلیف و راه اندازی هر چه سریعتر سینما و دفتر انجمن سینمای جوانان این شهرستان شد.

 محمدرضا تابش" در این نامه با اشاره به اینکه شهرستان اردکان با پیشینه غنی علمی، وجود مشاهیر،علما و فضلا، بعنوان یکی از شهرستانهای فرهنگی کشور و استان یزد شناخته می شود تصریح نموده: اردکان در سالهای اخیر در عرصه های مختلف اقتصادی و علمی نیز به توسعه و پیشرفتهای چشمگیری در سطح کشور دست یافته است که موجب شده جمعیت کارگری و دانشجویی این شهرستان نیز رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد و نیاز به مکانهای فرهنگی ،هنری و تفریحی بیش از پیش احساس شود.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت در ادامه با اشاره به وضعیت سینمای این شهرستان آورده است: در سال 1372 در این شهرستان یک باب سینما که در نوع خود در استان بی نظیر بود احداث و  راه اندازی شد که  پس از مشکلات پیش رو ، در سال 1379 به انجمن سینمای جوانان ایران واگذار گردید، ولی متاسفانه پس از اندکی فعالیت تعطیل گردید.لذا با توجه به تقاضاهای مکرر مردم نسبت به استفاده از ظرفیت های فرهنگی بویژه سینمای موجود،متاسفانه با اختصاص بودجه از محل اعتبارات شهرستان ، نه تنها این سینما راه اندازی نگردید بلکه به علت عدم استفاده، باعث از بین رفتن تدریجی تجهیزات و امکانات و هزینه های انجام گرفته شده است.

وی همچنین اضافه نمود: با پیگیری صورت گرفته مقدمات راه اندازی دفتر انجمن سینمای جوانان در اردکان فراهم شده و حتی ساختمانی مناسب تهیه و تجهیز گردیده اما تاکنون در این خصوص نیز اقدامی صورت نگرفته است.

"محمدرضا تابش" در پایان از وزیر فرهنگ و ارشاد خواسته ، ضمن راه اندازی دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در شهرستان اردکان، هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف و راه اندازی سینمای اردکان اقدام کند.

لازم به توضیح است رونوشتی از این نامه که روز یکشنبه مورخ 17/2/1391 صادر گردیده، برای معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ارسال شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا